Úloha PPC kampaní a nákupní cyklus See-Think-Do-Care
1. Nikdo nebude produkt hledat, dokud o něm nebude vědět (Pokud je váš produkt nový, lidé ho neznají nebo ho neumějí pojmenovat, nebudou ho ani vyhledávat): Offline reklama v televizi, rozhlase, tištěných médiích, letácích nebo na billboardu. Pokud se budeme držet PPC systémů a PPC kampaní, bude to reklama v obsahové síti.
2. Uvědomění si potřeby – uživatel se o produkt začne zajímat, do vyhledávače zadá obecné dotazy, např. „digitální fotoaparát“
3. Zjišťování informací – uživatel se snaží zorientovat za použití dotazů například „jak vybrat fotoaparát“
4. Učení se o produktu – uživatel začne vyhledávat konkrétní specifikace a vlastnosti produktu, začíná srovnávat, např. „recenze zrcadlovek Canon“, „srovnání canon nikon“
5. Nakupování – jedná se o rozhodnutí o nákupu – dotazy jsou už velmi specifické „digitální fotoaparáty Canon eos series“ nebo „Nikon D300s“.
6. Konečná koupě – uživatel se rozhoduje, kde produkt koupí, rozhodující je pro něj cena (produktu nebo dopravy), zákazníci odcházejí do zbožových srovnávačů – dotazy v této fázi obsahují slovo „prodej“, „prodejna“
7. Retence – uživatel se do vyhledávače vrací ve chvíli, kdy dokupuje něco dalšího – objektivy, brašnu – zadá přímo prodejce, u něhož nakoupil, pokud byl spokojený – zde je vhodné využít remarketing.
Jak funguje nákupní cyklus reálně?
1. Zákazník se dostává rovnou do poslední fáze nákupu – tzn. hledá, kde by koupil.
2. Nákupní cyklus neskončí nákupem.
3. Zákazník některé fáze uprostřed cyklu přeskočí – například našel produkt přesně odpovídající jeho představě a nemá potřebu jej s dalšími srovnávat. Nebo si informace o produktu zjistil offline.
Podle fáze nákupního cyklu volíme text a cílovou stránku.
Chcete se dozvědět více informací? Kontaktujte nás, poskytujeme konzultace zdarma!
Mohlo by Vás také zajímat