Co jsou PPC kampaně? Jaké jsou výhody, nevýhody a cíle?
Co je to PPC?
PPC = Pay per Click, nebo-li platba za proklik. Vychází z modelu internetové reklamy, kdy platíte pouze za proklik na reklamu.
Jaké jsou výhody PPC kampaní?
- Přesné zacílení díky důkladné analýze klíč. slov, ale rovněž pomocí regionálního zacílení, demografického zacílení (věk, pohlaví), dále pak zacílení dle zájmů, zájmů o koupi, témat webů apod.
- Kontrola nad proinvestovanou částkou. Kampaně mají zpravidla denní limity.
- Snadná měřitelnost pomocí nasazení konverzních kódů na web/e-shop.
- Výsledky jsou patrné ihned po spuštění.
- Změny v podnikání lze pružně promítnout do PPC kampaní.
- Kromě maximalizace konverzí v podobě nákupů, vyplněných formulářů apod. plní také sekundární funkci v podobě rozšiřování brandu.
Existují vůbec nějaké nevýhody PPC kampaní?
- PPC kampaně se neustále posouvají, vyvíjejí, je potřeba stále sledovat novinky z oblasti PPC reklamy.
- Správa kampaní a vytvoření kampaní v maximální kvalitě jsou zpravidla náročné.
- Je potřebná orientace a návaznost na další systémy (Google Analytics, Google Merchant Center, Google Tag Manager apod.).
Cíle PPC kampaní
- Primárním cílem kampaní je návratnost investice = rentabilita.
- Konkrétní cíle kampaní:
- navýšení nákupů (objednávek) u e-shopů
- zvýšení počtu leadů (vyplněných poptávkových formulářů, prokliků na tel. číslo, na e-mailové adresy) u webů
- počet zobrazení (při rozšiřování a budování brandu)
Chcete se dozvědět více informací? Kontaktujte nás, poskytujeme konzultace zdarma!
Mohlo by Vás také zajímat