Případové studie
YouTube a správné (na)časování
Strategie video kampaně byla postavena na retargetingovém scénáři pro YouTube. Délku kampaně jsme si pro YouTube rozdělili na 3 etapy. Pro každou z nich jsme měli připravenou jinou verzi videa.
1. etapa
V první etapě jsme návštěvníkům webu festivalu Life zobrazovali dvouminutové video, které upoutalo pozornost, díky svému příběhu.
2. etapa
Následně jsme uživatelům, kteří zhlédli dlouhé video zobrazovali 15s zkrácený spot.
3. etapa
Ve třetí etapě, tedy před začátkem festivalu jsme spustili připomínkovou kampaň s 6s nepřeskočitelným bumperem.
A výsledek? 222 690 zhlédnutí při ceně 0,23 Kč za jedno zhlédnutí!
Remarketing aneb jak “staří známí” pomáhají tvořit novou návštěvnost
Kampaň pro festival Life! byla skutečně velmi obsáhlá. Kromě výše zmíněných jsme zapojili další formáty jako Adform, Sklik, Facebook, a rich media formáty.
Co ale stojí za větší povšimnutí, je práce s remarketingovým publikem. Rozhýbat publikum, aby si lidé šli zatančit s Leošem Marešem, to nebyl až tak velký problém. Stáli jsme však před větší výzvou. Zajistit návštěvnost všem dílčím festivalům. Festival Life! je opravdu pestrý a rozmanitý jako život sám.
Pro větší efektivitu oddělujeme komunikaci a cílení na 3 skupiny uživatelů:
- fyzičtí návštěvníci veletrhu v minulých letech,
- návštěvníci webových stránek festivalu,
- zcela noví a potenciální návštěvníci.
První dvě skupiny jsou skvělým zdrojem informací o tom, jak se návštěvník na internetu chová. Díky tomu víme, jakou cestou se vydat při hledání nových fanoušků a potenciálních návštěvníků akce.
V současné době máme odchyceno 77 000 uživatelů, o kterých víme, že je festival Life! zajímá. A toto číslo každoročně navyšujeme. Naše reklamy a hlavně jejich cílení je rok od roku efektivnější.
Výsledek? Více jak 40 % návštěvnosti webu festivalu bylo díky online kampaním
Spustili jsme 420 bannerů a inzerátů v celkem 55 kampaních rozdělených do 213 reklamních sestav. Nastavili jsme 1 004 klíčových slov.
Sebeefektivnější online reklama jsou ve výsledku jen dobře vypadající čísla v systémech. Zda se podaří tato čísla proměnit ve skutečné návštěvníky, kteří zaplní brněnské výstaviště, zůstává až do poslední chvíle nejistou proměnnou.
V případě festivalu Life! ale vše dopadlo ke spokojenosti všech. Naše kampaně přivedly na web veletrhu více jak 20 tisíc lidí, což je přes 40 % celkové návštěvnosti. Počet návštěvníků festivalu pak překonal hranici 48 tisíc, tedy o 3 tisíce navštěvníků více než v předešlém roce.
Nezbývá než dodat, že už teď se těšíme na další ročník, kdy bude o to větší výzva namíchat správný marketingový mix v těch nejlepších poměrech. Protože růst už z tak dobrých výsledků bývá často obtížné. Ale výzvy, to je naše, ty my milujeme!
Potřebujete poradit? Napište nám.